Zawieszenie pojazdów użytkowych

W celu sprawdzenia należy zmierzyć, tak zwane ugięcie negatywne. Warto wiedzieć, że można je regulować za sprawą zmieniania napięcia poszczególnych sprężyn. Jeśli chodzi o widelec to robi się to, wkręcając albo też wykręcając kolejne śruby, które znajdują się w korku widelca. Jeśli chodzi o tylni amortyzatora, to tutaj twardość sprężyny można zmienić za pomocą specjalnego pokrętła, ale także nakrętkami, które się znajdują pod sprężyną. Warto wiedzieć, że przy skoku przedniego koła cała wartość negatywnego skoku widelca jest najprościej mierzalna, kiedy założymy na goleń srytytkę. Jeśli natomiast chodzi o skok koła tylnego to mierzy się go pomiędzy jakimś punktem na ramie oraz osią koła z tyłu. Trzeba koniecznie pamiętać, że jeśli kąt główki całej ramy oraz wyprzedzenie koła z przodu posiadają wartości stworzone przez konstruktora, to wtedy jest tak, że posiadamy równowagę pomiędzy poręcznością a stabilnością. Trzeba także dodać, że wahacz musi obowiązkowo musi być ustawiony pod jakimś odpowiednim kątem. Jeśli ustawimy go źle, na przykład zbyt poziomo to w czasie, gdy będziemy przyspieszać tył motoru zacznie się obniżać.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.