Historyczna motoryzacja i osiągnięcia

Z czasem  konstruktor rozwinął swój wynalazek uzyskując prędkość trzydziestu czterech kilometrów na godzinę i pokonując  trasę o długości około sześćdziesięciu ośmiu kilometrów w dwie godziny. W poszukiwaniu nowych rozwiązań motoryzacyjnych w kolejnych latach człowiek wykazał się ogromną inteligencją i pomysłowością. Prawdziwa przygoda techniki rozpoczyna się w roku 1796. Nicolas-Joseph Cugnot skonstruował  pierwszy pojazd napędzany silnikiem cieplnym. Nowy obiekt motoryzacyjnych fascynacji  napędzany parą służył do transportu dział. Miał więc znaczenie militarne. Niestety był bardzo powolny. Poruszał się około cztery kilometry na godzinę, a jego naprawa okazała się nieopłacalna, dlatego też nie doczekał  się większego aplauzu współcześnie żyjących osób i został porzucony. Pomysł użycia maszyny parowej ożywił angielski inżynier i konstruktor Richard Trevithick. Stworzył parowóz, którym przejechał sto pięćdziesiąt kilometrów. W parowozie zasiadło dwunastu pasażerów. Na prawdziwy pociąg przyszło jeszcze trochę poczekać. Pierwsza linia kolejowa została uruchomiona  w 1825 roku przez innego wynalazcę Georga Stephensona. W pierwszym  pociągu wykorzystano wielorurowy kocioł. Parowóz nazywany był Rakietą. Skonstruowany został głownie dla celów konkursowych i zwyciężył.  Minęło pięć lat od uruchomienia pierwszej linii kolejowej, gdy wydarzył się pierwszy w historii kolei-śmiertelny wypadek.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.